Idag har det varit riktig kallt ute. Grann...

Idag har det varit riktig kallt ute. Grannen prata något om 17 minus. Kändes som betydligt mer kan jag säga. Vi trotsade iallafall kylan och begav oss för att mata änderna. Både fåglarna och barnen uppskattar det. Nu var det bara cornelia men hon tycker det är roligt. :) kan säga att jag är glad och tacksam att jag är människa och har tak och värme att gå in i. Såg så kallt ut att ligga där på snön. Jag vet dom lider inte men finns människor som inte har tak över huvudet eller någon värme nu när det är så jätte kallt. Hur klarar dom sig? Förstår inte bara biten mellan bilen och fåglarna, mata dom och gå tillbaka som tog mindre än 10 min fick mina fötter att kännas som isbitar och då har jag också vinterskor. Tänk om det fanns något man kunde göra för dom som man vet kommer fram och inte går genom olika saker för att bara bli en piss i sjön tillslut. Tycker mänskligheten ska hjälpa våra egna i första hand innan man hjälper utlandet. Kanske vi gör men då borde det inte finnas hemlösa. :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0