Är det värt det?

Kan kännas fjuttigt för vissa. Men för oss som är beroende av varenda krona känns det som man ska strida. Och inte acceptera att de har fel.
Ja vad pratar hon om tänker ni säkert.
Akassan såklart. Vilka annars.
Kommunal som jag nu bytt till och som strulat och hållt på mina pengar länge. Får pengarna nästa vecka. Jippie inte en dag för tidigt. Iallafall de gick jag över till  Tisdagen v.49 Dock jobbade jag just v.49 så den dagen får jag inte ersättning för men ons,tor och fre ska jag ha ersättning från dom ja jag vet det gäller bara 3 dagar men som jag skrev innan alla pengar är välkomna hos oss. Speciellt nu när vi bara levt på en inkomst sen 1 dec. Så för att klarat oss har vi fått låna från nära och kära. <3

Idag fick jag ett mail från handläggaren och enligt metall som jag var medlem i förut fick jag ersättning från dom v.49. Ja För måndagen ja som var sista nov. Så en dag har jag fått ersättning från dom. Annars står det 24.1h hinder och 0 kr i ersättning. Hmm menar metall att hindertiden är ersättning alltså? Nötter.

Nu är ju frågan ska jag bara acceptera och fortsätta eller ska jag fortsätta med detta ärende? Alltså dagarna och pengarna struntar jag i egentligen för jag sparar ju dessa tre deltidsdagar på detta sätt så jag vinner ju också på det då mina deltidsdagar snart är slut. Men det är just grejjen att de gör fel. Jag har ju utbetalningsspecifikationer som styrker att jag bara fått betalt 1 dag denna vecka.
Om de nu försöker lura mig på dessa tre dagars ersättning hur många andra försöker de inte då lura känns det lite som.
Vet iallafall en som kommer gå upp i taket.


Vad tycker ni jag ska göra?


Kommentarer
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Tack för ditt besök hos mig och tack för din kommentar :-D



Läste ditt blogginlägg. Bara är inte alltid så bara ibland. Här här varenda krona viktig och har man rätt till det så har man. Hoppas allt ordnar sig o att du får det ni har rätt till.



Ha en fin kväll! Kramisar!

2010-03-26 @ 17:59:40
URL: http://www.sjubarnsmamma.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0