Olika ord

Jag och sambon diskuterar ofta eller han påpekar när jag säger saker. Speciellt två ord.
Jag vet inte om det har med att det är sörmländska eller om det bara är min familj som säger just så?

Orden är Karta. Inte en karta som visar vägen som han påstår utan jag använder även det ordet i tex.

Hon karta upp för stolen så den höll på att rasa. Med andra ord i mitt ordförråd är karta-klättra.
Självklart säger jag karta om en karta som visar vägen också.

Det andra ordet han ofta påpekar fast inte lika ofta är stallt.

tex hon har stallt den där borta. Istället för hon har ställt den där borta.
Det betyder ju samma i mina öron.

Det är ord jag har i mitt ordförråd. Jag har alltid använt det då min familj alltid sagt det och jag kommer säkerligen fortsätta säga det.
Bara lite jobbigt att alltid bli påpekad när man säger det.


Har ni några ord som inte faller andra i smaken så de påpekar hela tiden?


Kommentarer
Postat av: Becca

Jag säger också "stallt" ibland, inte alltid men det händer.. och då är det alltid någon som är snabb att kommentera det.

2010-03-30 @ 13:04:09
URL: http://beccaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0