Skrattretande

Dagen började jätte bra. Eller inte.
Vi har underbara granna längst bort i vårat hus som jag kanske nämnt i bloggen innan.
Nu har de satt upp kompostgaller runt hela sin uteplats. Och det säger jag inget om det får dom mer än gärna göra om deras ursäkt språket men j-vla hundar kunde hålla truten.
Varje gång nån går förbi eller de ser nått annat eller hör nått så hör man dessa underbara små vita
hundjä-lar. Hade de skällt vid enstaka gånger visst men jämnt NEJ TACK.
Iallafall så skulle våra stora döttrar gå ut med våran hund och de var ute. Världens jädra liv blev det och jag gick ut och sa åt våran hund att vara tyst och sa även åt deras hundar att hålla käften. Deras gubbe till granne kom då lägligt ut och sa att de hade all rätt att skälla där inne.
Då kokade det redan i mig. Och bägaren rann över. Det blev ett välldigt liv och de hade fått lov av hyresvärden att sätta upp det där staketet ja men då kan de väll för fan se till att de är tysta också.
Roligt att sitta här ute när det blir varmt om de ska låta så. =o(
Det sa jag också att de inte ska skälla hela tiden. Men de pratar bara enligt dom. Mmm men vad trevligt då. Kärringen skriker ju också lika mycket som de.
Igår kom våra stora döttrar in efter att cyklat och sa att de hade sagt att hoppas hundarna hoppar över staketet och biter ihjäl barnen. Skulle ni tolka det som hot? Det gör iallafall jag. Men de blånekar ju allt också de har inte sagt något alls eller klagat något på någon. Nej inte alls.Det är det enda de gör....

Är så trött på dom så det finns inte!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0