Innehåll

Går runt och tänker på vad man skulle kunna skriva om för att bloggen skulle bli intressant. Och jag skulle kunna skriva om så mycket egentligen.
Men sen vet man inte hur mycket det skulle kunna såra eller skada.
Jag vet att vissa saker som jag skulle kunna skriva om även skulle kunna hjälpa andra människor och det skulle även kunna hjälpa mig(oss) då man skulle kunna bolla erfarenheter.
Samhället har ju i dagens läge blivit mer öppet och det mesta är mer accepterat. Ändå så döljer alltför många verkligenheten. Utåt sett bygger de upp en annorlunda bild mot hur det egentligen är.
Våran familj är utåt sett en stark familj. Men i verkligheten fylls den av svagheter, motgångar, problem och missbruk (och nu menar jag inte sprit eller narkotika missbruk. Jag anser att allt man är beroende av är ett missbruk. Som kaffemissbruk, nikotinmissbruk, chokladmissbruk, spelmissbruk, matmissbruk ja läskmissbruk finns också i mina ögon. Jag är missbrukare som så många andra svenskar.)
Det som är verkligt som också syns utåt är lyckan och kärleken till familjen. Många säger att det är mycket och det håller jag med om. Men man ska inte sticka under stolen med att det praktiska också är viktigt.
Frågan är bara hur man ska komma ur missbruken så det praktiska ska bli så mycket bättre.

Några som kommit ur sitt missbruk? och nu menar jag alla missbruk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0