Tog ju upp missbruk för en tid sedan och n...

Tog ju upp missbruk för en tid sedan och när jag var ute på förmiddagspromenaden idag kom jag och tänka på ett sjukt beroende jag har. Vet inte om det är beroende eller mest rädsla för att hamna i vardagslyxen där man gör absolut ingenting på hela dagen. Jag är iallafall beroende av att alltid ha nått att göra. Som möblera om, rensa i barnens rum eller storstäda. Ja alltid måste det hända nått. Det är inte många dagar som jag bara är det har att göra med att jag är livrädd att om jag inte gör nått några dagar så blir jag så bekväm med det så man inte tar sig för att göra nått efter det. Man börjar leva i vardagslyx. Skulle kännas sååå fel. Sambon jobbar och sliter och jag ja jag svullar i soffan med barnen. Nej det skulle inte finnas på kartan hos mig. Sen kanske jag är sjuklig då jag får inre stress av allt jag ska hinna med som jag egentligen har all tid i världen att göra och som egentligen kanske inte behöver göras men men. Eftersom det finns terapigrupper för det mesta undra om det finns det för hur man undviker att hamna i vardagslyxen men ändå kan unna sig att slöa. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0