Igår var en bra och dålig dag. Den var bra...

Igår var en bra och dålig dag. Den var bra för sambon kom hem från sjukhuset. Fast dom kom aldrig på vad det var. Kan ha varit nått med muskeln eller en nerv som varit i kläm också. Han har inte ont längre iallafall. Det var en dålig dag för jag ringde hon som skulle bli våran hyresvärd. Jag skulle fråga när man kunde förvänta sig ett kontrakt. Istället berätta hon att det skulle bli bostadsrätter direkt och att vi inte kan hyra då. Så nu helt plötsligt ska vi inte flytta. Det huset som hade varit perfekt. :( Det som var så jätte bra planlösning. Jag hade haft ALLT det nödvändiga på samma plan. Vi hade lätt kunna gjort 2 rum till om vi hade behövts. Vi hade sluppit grannar inpå oss. Och jag hade haft en Tvättstuga. :( så nu får jag välkomna våra nya grannar *suck*, jag får fortsätta ha pissiga mornar, jag får fortsätta slita bäver när jag ska tvätta med att bära upp och ner barnen varje gång. Jag får tänka ut den bästa möjliga lösningen fast det orkar jag inte. Jag gör som sambon jag accepterar väl fast då kommer jag inte bjuda hit några för det känns inte som ett hem riktigt det känns lite som ihopp plock. Så som det känns nu så får jag väl spendera dagarna som han. Framför tv:n eller datorn så ni som kommer får ha lite överseende jag orkar inte bry mig längre! Det jag kommer försöka är att vara inte hemma så mycket som möjligt så jag slipper se skiten. Vissa kanske tycker jag överdriver men jag vill ha fint och hemtrevligt hemma. Eftersom det är jag som är hemma på dagarna så ser jag det varje dag hela tiden. Jag kan inte städa just nu för det ser iallafall ut som en krigszon när jag är färdig. Sen gillar jag inte riktigt den sterila stilen på hemmet utan jag vill gärna ha färg men jag vill ha typ så lite saker tex. Så det är lätt att städa och ser ombonat ut. Jag skulle storrensa när vi flyttade. Men men. Nu ska jag ta tag i dagen och ge barnen frukost kanske kan få tillfälle att ta ett bad och rå om mig också skulle behöva det känner jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0