Det duger inte

Nej nu får jag ta tag i allt jag vill göra känner jag. Så mycket som jag vill uppnå och kanske dags om barnen ska få uppleva det innan de beger sig iväg för att leva sina liv. För mycket jag vill uppnå är just för deras barndom ska bli så mycket bättre. :) som jag vill att de ska få uppleva som just barn. När de farit vidare till sina liv är det ju lite meningslöst att leta det där huset med stor tomt så studsmatta, lite större pool, kanske en gungställning och sandlåda får plats. Det där där lugnet infinner sig. Där de kan gå utan blöja varma sommardagar (visst kan de det här men det känns fel i mig då) vem vet vad det går förbi för människor! För att lyckas skaffa det huset finns det lite att göra. Som tex få ihop kapital för att få ordning på vissa saker och det skulle vara skönt att få ihop kapitalet så det flyter på även efter det - är ordnat. :) En till sak jag skulle vilja uppnå är egen verksamhet. Jag vill vara en närvarande förälder. En som är hemma och finns där för mina små men man måste ju ha inkomst även om man ska vara hemma. Då skulle ett jobb hemifrån vara perfekt eller en verksamhet i denna by där barnen kan komma och vara med mig när skolorna är slut. Men vart börjar man då? Och för det behövs kapital och det var ju det jag ville med denna verksamhet. så om vi kommer fram till en slutsatts för att veta vart vi ska börja så kanske företagsekonomi plugg är en bra start? Men jag vill inte dra på mig en studieskuld heller och utan studielån klarar man inte månaden. Så slutsattsen får bli att jag fortsätter drömma och lägger detta på is tillsvidare och släpar upp de tre barnen och hänger tvätt istället ;o)

Ha en underbar fredag på er 



Denna utsökta maten avnjöt vi förra helgen. Får se vad vi avnjuter denna helg ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0